Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mé zkušenosti s korupcí ve fotbale

Tak nám další korupční kauza ve fotbale vyšuměla do ztracena. Soud shledal nevinným i Martina „Chřestýše“ Svobodu, který poté měl tu drzost prohlásit: „S korupcí ve fotbale jsem se nikdy nesetkal.“ Tomu prostě nemůžu uvěřit. Každý, kdo se pohybuje okolo fotbalu, musel o nějakém korupčním jednání alespoň slyšet. Já se k fotbalu dostanu spíše zvenčí jako fanoušek či regionální novinář, ale i tak mám tři velmi zajímavé zkušenosti s fotbalovou korupcí.

2010 - Rozhodčí na oslavě postupu z ČFL

Spartak Sezimovo Ústí (nynější FC MAS Táborsko) v roce 2010 bojoval o postup z České fotbalové ligy (3. nejvyšší soutěž). Tři kola před koncem Sezimovo Ústí na svém hřišti přivítalo rezervu Viktorie Žižkov. Domácí Ševci věděli, že pokud zvítězí, můžou začít slavit postup do druhé ligy. Sezimovo Ústí vyhrálo 2:1, a tak se začalo slavit. Na zápase i na pozdější oslavě na diskotéce v centru Tábora jsem byl přítomen i se svým bratrem. Všichni hráči Sezimova Ústí slavili v tričkách s potiskem „Mistři“.

„Hele ten borec, co stojí na baru, má taky tohle tričko, ale žádnej hráč to není,“ řekl jsem bráchovi. „Ty vole, vždyť tenhle týpek to dneska mával!“ zněla odpověď. Nelenili jsme a za rozhodčím, který byl evidentně v dobrém rozmaru, jsme se vydali. Následující rozhovor byl prostě fascinující, nikdy jsem o tom nepsal, protože jsme rozhodčímu slíbili, že si to necháme pro sebe. Ale „Chřestýšovo“ výpověď mě tak rozlítila, že se o fakta z toho rozhovoru podělím. (Tímto se omlouvám tomu nejmenovanému rozhodčímu).

Musím podotknout, že v samotném utkání se nějaké zářezy nekonaly, bylo odřízeno standardně. A o největší chybu – špatně mávnutý ofsajd, se dokonce postaral náš slavící rozhodčí a to v neprospěch domácích. Jedna podivnost se však na utkání našla, poločasová přestávka trvala téměř dvacet minut a obě družstva na hřišti čekala na rozhodčí.

Útržky z rozhovoru:

Já: „Co se dělo o poločase, kde jste byli tak dlouho?“

Sudí: „Ty blázni (domácí) nám přinesly panáky Tullamorek. Že se to dělá před zápasem, to je normálka, ale tentokrát i o poločase, to jsme fakt koukali a chvíli nám to trvalo, než jsme to vypili.“

Já: „Hele a jak to teda chodí, vždycky se počítá s tím, že vám něco daj domácí a pak jim teda zatlačíte?“

Sudí: „Nebuď včerejší, soutěž se vyhrává venku! Tam to kluby musí řezat, jestli chtěj být úspěšný.“

…přece jen už jsou to čtyři roky a víc přesných citací už dohromady nedám, ale ještě si moc dobře pamatuju, že nám sudí ukázal fotku své (krásné) přítelkyně v mobilu. A začal nám vysvětlovat, co všechno si díky fotbalovým přivýdělkům „bokem“ mohl koupit, s čímž je jeho slečna moc spokojená…

2011 – předzápasová „bitva“ o sestup z krajského přeboru

V červnu 2011 jsem se potkal v jednom z táborských restauračních zařízení s tehdy klíčovým hráčem Olympie Týn nad Vltavou.

Já jsem ho poznal jakožto externí sportovní redaktor Týdeníku Táborsko, díky čemuž jsem i věděl, jak se má situace v krajském přeboru a že Týnu hrozí sestup. Tento hráč byl naprosto frustrovaný, protože tušil, že se Olympia asi v kraji nezachrání. V předposledním kole Týn čekal zápas na hřišti již zachráněné Hluboké nad Vltavou. A podle toho hráče se pět družstev, soupeřících s Týnem o záchranu, složilo na pozitivní motivaci pro Hlubokou. Mělo se jednat o 80 tisíc korun.

Samozřejmě, může to být pravda, ale i nemusí. Každopádně Hluboká vyhrála 2:1 a Týn se pakoval z krajského přeboru.

2007 – derby o sestup a penalta v 97. minutě

V červnu 2007 bojovali o záchranu v divizi starší dorostenci Spartaku Sezimovo Ústí. V posledním kole Spartak hrál na hřišti tradičního rivala FK Tábor. Normálně by mě dorostenecký fotbal nechal chladným a na takový zápas bych asi nešel, ale můj tehdejší spoluhráč z basketbalu mě několik dní před zápasem začal přemlouvat, ať se tam s ním jdu podívat, že „ševci“ hrají o záchranu a od známých slyšel, že určitě budou kopat penaltu. Tak jsem šel.

První poločas – nuda 0:0. Poločasová přestávka se protáhla na dvacet minut. Rozhodčí v druhé půli s přibývajícím časem evidentně znervózňuje. Od 80. minuty si rozhodčí začíná vymýšlet standardní situace ve prospěch Sezimova Ústí, aby se aspoň nějak přiblížili k táborské bráně. V 90. minutě jsem schválně pustil stopky, protože jsem tušil, že to nebude normální nastavení. Hra už dávno ztratila sportovní charakter, uběhlo už šest minut nastavení, když se konečně ozval pískot rozhodčího – penalta! Byl jsem tam opravdu jako nestranný divák a tohle byla na 100% vymyšlená penalta. Dokonce se jednalo o velmi špatně nafilmovaný pád, ale rozhodčí ukázal na puntík pro pokutový kop.

Prozaická tečka na závěr? Exekutor selhal a domácí brankář Radim Ramovič se stal hrdinou, když vystihl směr a penaltu zlikvidoval. Poté už sudímu nezbylo nic jiného, než zápas ukončit.

…k tomuto utkání jsem se dozvěděl o několik let později zajímavé informace/spekulace od jednoho kamaráda – fotbalového rozhodčího. Ten se toho nešťastného kolegy vlastně (asi pochopitelně) zastával, protože prý byl celý týden před utkáním pod nepředstavitelným tlakem z několika stran. Dokonce mu měla přijít kulka v obálce..

Tak to jsou mé tři zkušenosti s fotbalovou korupcí. Někdo může namítnout, že mi pořád chybí konkrétní důkazy, ale i tak je snad každému jasné, že korupce ve fotbale (stejně jako v politice) byla, je a bude. Kór když tomuto sportu šéfuje Miroslav Pelta a Roman Berbr, ale bohužel to není jen o hlavě této smradlavé ryby. Fotbal je prolezlý pochybnými charaktery odshora až dolů. A to nikdo nikdy nevyčistí…

Autor: Petr Tomášek | pátek 6.6.2014 3:32 | karma článku: 21,55 | přečteno: 1451x
  • Další články autora

Petr Tomášek

Proč byste měli vidět film o Martinu Haškovi st.?

Natočili jsme dokumentární film o fotbalovém trenérovi Martinu Haškovi s názvem HAŠAN (ten trenér). Proč byste tento film měli vidět? Napadá mě hned několik důvodů.

22.4.2020 v 11:34 | Karma: 3,71 | Přečteno: 157x | Diskuse| Sport

Petr Tomášek

Kanadská noc v Ostravě

V neděli jsem vyrazil do Ostravy na finále MS juniorů v hokeji. A asi proto, že jsem byl i s cestou 18 hodin úplně sám, mám potřebu se s vámi podělit o mé zážitky.

7.1.2020 v 17:09 | Karma: 19,34 | Přečteno: 669x | Diskuse| Sport

Petr Tomášek

Sparta hnije zevnitř

Před měsícem jsem mírnil hysterii po vypadnutí Sparty z Evropské ligy. Jenže po srpnových výkonech dochází i mně trpělivost. Tragický výkon v Brně ukázal, že ve Spartě je něco špatně – nejen v této sezoně, ale už hodně dlouho!

28.8.2017 v 15:48 | Karma: 21,64 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Sport

Petr Tomášek

Sparta? Počkejte s tou hysterií

Velký letní třesk ve Spartě si zatím vybírá svou daň v podobě mizerných výkonů v prvních dvou zápasech nové sezony. V PRVNÍCH DVOU zápasech! A ze všech stran už vylézají kritici.

1.8.2017 v 14:59 | Karma: 13,66 | Přečteno: 695x | Diskuse| Sport

Petr Tomášek

V čem při námraze selhal pražský Dopravní podnik

Nepříjemná námraza od včera komplikuje životy lidem po celé republice. Mně ho zkomplikovala v Praze. Chápu, že chmury počasí přišly v takovém rozsahu, že zasáhly téměř celou tramvajovou síť, která přestala fungovat. Chápu, že včera nešlo hned sehnat a nasadit náhradní autobusy. Ale absolutně nechápu, proč pražský Dopravní podnik selhal v informování svých cestujících o nastalé situaci!

2.12.2014 v 12:25 | Karma: 10,40 | Přečteno: 963x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1095x

Seznam rubrik