Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zranění. Horší než jakákoli prohra.

Už jsem prohrál hodně zápasů v basketbalu o koš, ve volejbalu v tie-breaku. Nedávno jsem dokonce při fotbalovém utkání nedal čtyři gólovky, v 90. minutě ztratil míč na půlce a prohráli jsme 2:3. Všechny prohry bolely. Člověk je po těžkých prohrách naštvaný, někdy nemůže spát. Promítá si situace, které mohl vyřešit jinak. Pár dní má náladu pod psa. Ale po prohře máte šanci se zvednout a zvítězit zase někdy příště. Zranění znamená prostě stop, šance na pozvednutí je v nedohlednu.

To nepřeješ ani největšímu nepříteli na hřišti.

V sobotu jsem se poprvé vážněji zranil při sportu (při basketbalovém zápase jsem si podvrtnul koleno) a ten pocit je horší než jakákoli prohra. Jeden moment a všechno je jinak. Ve vteřině mi proběhlo hlavou tolik věcí, ale převládala jedna – bezmoc.

Po pocitu bezmoci mi hlavou probleskly ty hodiny tréninku, které přišly vniveč. Pak následují výčitky: „Proč se mi to stalo, co jsem udělal špatně, jak jsem tomu mohl předejít?“. Pocit nespravedlnosti, proč se to stalo zrovna vám, zavrhnete hned na začátku, protože jste sportovec a víte, že zranění ke sportu prostě patří. Následuje otázka: „Jak dlouho budu zraněný?“ A pak už přichází to nejdůležitější – odhodlání k návratu na hřiště.

Nemůžu se dočkat, až budu moct začít znovu trénovat a pak se vrátím do zápasu. Jsou tu ale pochybnosti: „Co když návrat uspěchám? Co když se zraním znovu?“. Asi proto, že se jedná o mé první zranění a je mi teprve 23 let, tak se tyto otázky jakžtakž daří smést ze stolu.

Zatím nevím, na jak dlouho jsem ze hry. Jasně, nejsem první ani poslední, kdo se zranil. Jsou daleko horší zranění, ale jedná se o moje první zranění, a tak najednou vidím některé věci trochu jinak.

Několikrát se zranil můj brácha, kamarádi, oblíbené hvězdy – vždycky mi to bylo líto, ale zas tolik to člověk neřešil. Nedávno se po vynechané sezoně vrátil na palubovky bývalý nejužitečnější hráč NBA Derrick Rose a po třinácti zápasech se opět vážně zranil. „Blbý no“, pomyslel jsem si, ale po minutě jsem šel dál. Teď už s bráchou, kamarády i Derrickem soucítím daleko víc.

Mám velký respekt ke sportovcům, kteří se po zranění vrací na hřiště. Více mi dochází, proč se Kobe Bryant momentálně trápí. Vzpomínám na fotbalisty, jimž zranění pozastavilo slibně rozjetou kariéru (Milan Pacanda, Radek Slončík, Patrik Berger atd.) a pomalu začínám chápat, že se jim po návratu na hřiště už nepodařilo dostat na předešlou úroveň. Já nepadám z tak vysoké úrovně, takže bych to s návratem mohl mít snazší.

Zatím musím chodit s ortézou a o francouzských holích. Lidi mě aspoň pouští sednout v tramvaji. Hezký holky mi dokonce zavazují tkaničky. Zraněný musí myslet pozitivně...

Čtenářům přeju hezké svátky a hlavně to zdraví – vím, o čem mluvím.

Autor: Petr Tomášek | úterý 17.12.2013 13:49 | karma článku: 10,57 | přečteno: 684x
  • Další články autora

Petr Tomášek

Proč byste měli vidět film o Martinu Haškovi st.?

Natočili jsme dokumentární film o fotbalovém trenérovi Martinu Haškovi s názvem HAŠAN (ten trenér). Proč byste tento film měli vidět? Napadá mě hned několik důvodů.

22.4.2020 v 11:34 | Karma: 3,71 | Přečteno: 157x | Diskuse| Sport

Petr Tomášek

Kanadská noc v Ostravě

V neděli jsem vyrazil do Ostravy na finále MS juniorů v hokeji. A asi proto, že jsem byl i s cestou 18 hodin úplně sám, mám potřebu se s vámi podělit o mé zážitky.

7.1.2020 v 17:09 | Karma: 19,34 | Přečteno: 669x | Diskuse| Sport

Petr Tomášek

Sparta hnije zevnitř

Před měsícem jsem mírnil hysterii po vypadnutí Sparty z Evropské ligy. Jenže po srpnových výkonech dochází i mně trpělivost. Tragický výkon v Brně ukázal, že ve Spartě je něco špatně – nejen v této sezoně, ale už hodně dlouho!

28.8.2017 v 15:48 | Karma: 21,64 | Přečteno: 1149x | Diskuse| Sport

Petr Tomášek

Sparta? Počkejte s tou hysterií

Velký letní třesk ve Spartě si zatím vybírá svou daň v podobě mizerných výkonů v prvních dvou zápasech nové sezony. V PRVNÍCH DVOU zápasech! A ze všech stran už vylézají kritici.

1.8.2017 v 14:59 | Karma: 13,66 | Přečteno: 695x | Diskuse| Sport

Petr Tomášek

V čem při námraze selhal pražský Dopravní podnik

Nepříjemná námraza od včera komplikuje životy lidem po celé republice. Mně ho zkomplikovala v Praze. Chápu, že chmury počasí přišly v takovém rozsahu, že zasáhly téměř celou tramvajovou síť, která přestala fungovat. Chápu, že včera nešlo hned sehnat a nasadit náhradní autobusy. Ale absolutně nechápu, proč pražský Dopravní podnik selhal v informování svých cestujících o nastalé situaci!

2.12.2014 v 12:25 | Karma: 10,40 | Přečteno: 963x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1095x

Seznam rubrik